استراتژی بازآفرینی محتوا


پادکست استراتژی بازآفرینی محتوا



یکی از چالش های پیش روی مادران هر روز برای درست کردن غذا این است که چی بپزم و یا زمانی که قرار باشد به مهمانی برویم با این موضوع روبرو هستیم که چه بپوشیم و اما در مورد تولید کنندگان محتوا این چالش هست که چه محتوایی تولید کنیم؟ و همچنان بدنبال محتوای جدید هستند و به مرور زمان فقط همینطور تولید محتوا می کنند و در وبلاگ ها و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

استراتژی بازآفرینی محتوا به شما کمک می کند که به این چالش ها بخوبی پاسخ دهید.


استراتژی بازآفرینی محتوا چیست؟


بازآفرینی محتوا تولید مجدد محتوا و یا باز نشر محتوا نیست، بلکه ارائه خلاقانه محتواهای قبل با شیوه های متفاوت در رسانه های مخاطبان بازار هدف می باشد.


چرا باید بازآفرینی محتوا کنیم؟

1- دیده شدن و درک کامل محتواهای قبلی
ما به این دلیل از این استراتژی استفاده می کنیم که همیشه تمام محتوای ما بصورت کامل دیده،خوانده و یا شنیده نمی شود.مخصوصا” در این فضای موجود که بیش از هر زمان حجم محتواهای تولید شده بالا رفته است.

2-کاهش زمان تولید و منابع لازم برای تولید محتوا
ما وقت لازم برای تولید محتوا و همچنین منابع لازم برای تولید آن را چه در قالب برند شخصی و چه سازمانی نداریم و نیازمند راهکارهای هستیم که بتوانیم از محتوای قبلی بازخورد بهتری دریافت کنیم.

موضوعات مرتبط  استراتژی تنفس محتوایی

3- نوآوری و خلاقیت
بازآفرینی محتوا به ما کمک می کند از زوایای دیگری بتوانیم به محتوا و تولیدمحتوا نگاه کنیم و بتوانیم در فرم ها و قالب های مختلف پیام کسب و کارمان را بصورت خلاقانه  انتقال دهیم.


8 راهکار بازآفرینی محتوا


1-تبدیل محتواهای قبل از یک فرمت به فرمت های دیگر
برای مثال:


  • خروجی گرفتن از صدای فیلم ها و استفاده از آن بعنوان فایل صوتی
  • تبدیل مقالات سایت به فرمت pdf و در اختیار قرار دادن به مخاطبان
  • تبدیل مقالات سایت به اینفوگرافیک (اینفوگرافیک 8 راهکار بازآفرینی محتوا
  • تبدیل پادکست با عکس های مرتبط و درست کردن ویدئو
  • تبدیل یک اینفوگرافیک به مقاله و یا یک چک لیست
  • تبدیل مقالات سایت به پادکست از طریق ظبط صدا
  • و یا اینکه یک محتوا را به چند فرمت تبدیل کنید

2-بازنشر محتوای بازآفرینی شده در دیگر رسانه ها
برای مثال


  • خروجی پادکستهای صوتی از فیلم ها در رسانه: شنتو و یا کست باکس
  • زمانی که یک فایل صوتی را با عکس به ویدئو تبدیل کردیم در آپارات منتشر کنیم
  • قرار دادن فایل های صوتی که در شبکه های اجتماعی داریم در سایت
  • قرار دادن لینک دانلود فایل pdf  در ارسال ایمیل به مخاطبان

3-حذف محتواهای تاریخ مصرف دار گذشته (مثل همایش ها و یا کمپین های برگزار شده قبل) باعث آراستگی محتواهای شما در رسانه هایتان می شود.
4- دسته بندی محتواها و طبقه بندی آنها کمک به بهتر دیده شدن محتوا و دسترسی بهتر مخاطبان می باشد.
5- بازنشر محتوا در زمانبندی و فواصل مختلف در رسانه ها صورت بگیرد(همزمان در تمام رسانه ها انتشار داده نشود.
6- ایجاد پیوندهای محتوای بازآفرینی شده با دیگر محتواهای مرتبط و ربط دادن  محتوا در ابتدا یا انتها محتوای دیگر.
7- بروزرسانی و تکمیل مطالب و محتوای قبل
8- درست کردن یک لیست از محتوای که قابلت بازآفرینی دارد.

موضوعات مرتبط  راهنمای کامل تدوین پرسونای مخاطب