نگاهی عمیق به نحوه تغییر موتورهای جستجو ، جستجوگران و نتایج جستجو بیندازید و ببینید چگونه کسب و کار شما می تواند پیشرفت کند . بازاریابی محتوا طی چند سال گذشته تغییرات زیادی را شاهد بوده است. بسیاری از این تغییرات را می توان به چشم انداز جستجوی در حال تحول سریع و همچنین تغییر عظیمی در نحوه کشف محتوا توسط مردم نسبت داد.

الگوریتم های جستجوی جدید ، پیچیده تر ، تغییرات در نحوه استفاده افراد از موتورهای جستجو و شیوه های جدیدی که بازاریابان در راستای توسعه محتوای خود انجام می دهند ، تنها تعدادی از عوامل و نتایج موثر هستند.

با همه اینها ، بسیاری از بازاریابان هنوز همان درد را تجربه می کنند که بیش از پنج سال پیش معمول بود:

  • “من برای اندازه گیری ROI محتوایی که ایجاد می کنم تلاش می کنم.”
  • ما محتوای فوق العاده ای ایجاد می کنیم ، اما هنوز به نظر نمی رسد که در گوگل برای کلمات کلیدی موردنظر خود رتبه بالایی داشته باشیم. “
  • “بنابراین ، من کلمات کلیدی خود را تحقیق کرده ام. حالا چه؟”

به عنوان پاسخ به این مشکلات به ویژه مشکل دوم – بسیاری از بازاریابان محتواهای بیشتر و بیشتری ایجاد خواهند کرد. متأسفانه ، ایجاد حجم بیشتر از همان محتویات کم کارکرد ، اغلب نتایج ناچیز مشابهی را در بر خواهد داشت  فقط با هزینه بیشتر.

در واقع ، افزودن محتوای بیشتر به معماری سایت ضعیف موجود می تواند پیدا کردن و رتبه بندی محتوای شما را برای گوگل سخت تر کند. این وضعیتی نیست که هر بازاریابی بخواهد در آن قرار بگیرد.

پاسخ به این مشکلات فراتر از تعداد پست های وبلاگی است که هر هفته از بین می رود. مشکل اصلی در نحوه تدوین و سازماندهی بیشتر استراتژی های محتوا نهفته است.

سئو در حال پیشرفت است و بازاریابان باید با آن تغییر کنند.

خوشبختانه راه هایی برای غلبه بر این موانع و به دست آوردن نتایج با عملکرد بالا برای تیم بازاریابی شما وجود دارد.

در اینجا ، ما در مورد تغییر وضعیت جستجو و نحوه بازاریابی می توانیم پیش برویم. به خواندن این صفحه ادامه دهید یا از پیوندهای زیر برای پرش به بخش خاصی استفاده کنید.

موتورهای جستجو در حال تغییر هستند

قبل از اینکه به راه حل هایی برای موفقیت در دنیای متغیر بازاریابی محتوا بپردازیم ، بیایید کمی عمیق تر به عوامل محرک این تغییر بپردازیم.

ابتدا باید در مورد موتورهای جستجو صحبت کنیم . بروزرسانی نحوه پردازش و ارزیابی محتوا توسط موتورهای جستجو در سال های اخیر تغییرات شدیدی را برای SEO ایجاد کرده است. در نتیجه ، معیارهای قدیمی موفقیت مانند گذشته قابل اعتماد نیستند.

به عنوان مثال ، یکی از روش هایی که تولیدکنندگان محتوا عملکرد محتوا را ارزیابی می کنند ، مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است. با این حال ، بحث های زیادی در مورد اعتبار واقعی رتبه بندی کلمات کلیدی به عنوان معیار وجود داشته است ، و دلیل این امر تا حد زیادی از این واقعیت ناشی می شود که رتبه بسته به زمینه تغییر می کند.

به بیان ساده ، بسته به نحوه و مکان جستجوی شما ، نتایج جستجوی متفاوتی را مشاهده خواهید کرد ، که ارزیابی موفقیت را تنها بر اساس رتبه بندی کلمات کلیدی دشوار می کند.

موتورهای جستجو در حال تغییر هستند

یک جستجوی ساده برای عبارت “محل خوردن پیتزا” این را کاملاً نشان می دهد. اگر در جستجوی این پرس و جو از بوستون هستید ، نتایج کاملاً متفاوتی را در مقایسه با شخصی که در سانفرانسیسکو جستجو می کند دریافت خواهید کرد. در واقع ، صفحه نتایج این پرس و جو احتمالاً هزاران تنوع مختلف در هر لحظه دارد.

با این حساب ، چگونه می توانید رتبه خود را برای این کلمه کلیدی به طور دقیق تعیین کنید؟

خارج از مشکلات رتبه بندی کلمات کلیدی ، موتورهای جستجو نیز نحوه ساختار محتوا را تعیین می کنند ، که مهمترین آنها با افزایش ظاهر  پاسخ ویژه است .

گوگل بیشتر و بیشتر پاسخ ویژه را در نتایج جستجو ارائه می دهد

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که از 1.4 میلیون پرس و جو ، 30 درصد پاسخ ویژه را نشان می دهد. این تعداد احتمالاً از آن زمان افزایش یافته است.

این کادرها سعی می کنند سوالاتی که جستجوگر دارد بدون نیاز به مرور به محتوا پاسخ دهند.

واقعیت این است که رتبه بندی محتوا در بخش پاسخ ویژه غالباً  در مقایسه با SERP های پاسخ غیرویژه ، سهم بسیار بیشتری  از ترافیک را برای عبارت داده شده دریافت می کند.

ناشران اکنون باید محتوای خود را تغییر ساختار دهند تا سعی کنند در این پاسخ ویژه ظاهر شوند ، که ویکی پدیا برترین آنهاست که 11.2 درصد از کل پاسخ ویژه را در اختیار دارد .

در سطح کلی تری ، به طور خاص گوگل سرمایه گذاری بزرگی در یادگیری ماشین انجام داده است و  RankBrain  را به الگوریتم اصلی مورد استفاده برای فهرست بندی و رتبه بندی محتوا معرفی کرده است. در نهایت ، RankBrain  به گوگل این امکان را می دهد تا منظور پرس و جوهای خاص را بهتر بفهمد بدون اینکه عبارت جستجو به طور واضح آنها را بیان کند – همه اینها با هدف ارائه نتایج مرتبط تر به جستجوگر.

موضوعات مرتبط  استراتژی محتوا – قسمت هفتم

این ما را به تغییر بزرگ بعدی در جستجو می رساند: جستجوگر.

نحوه جستجو مردم

مهمتر از نحوه تکامل خود موتورهای جستجو ، نحوه ارتباط جستجوگران با موتورهای جستجو است.

با  افزایش جستجوی تلفن همراه و صوتی ، پرس و جوها بیشتر و بیشتر محاوره ای می شوند. چند سال پیش بسیاری از افراد اصطلاحات قطعه قطعه شده را در موتورهای جستجو وارد کردند. در حال حاضر ، معمولاً افراد سوالات پیچیده ای را با استفاده از جملات کامل می پرسند. به روزرسانی های گوگل طی دو تا سه سال گذشته بر درک بهتر این نوع پرس و جوها از طریق پردازش زبان طبیعی متمرکز شده است ، که مهمترین آنها با انتشار مرغ مگس خوار  در سال 2013 است.

معرفی این الگوریتم جستجوی جدید ، که تجزیه و تحلیل عبارات را به جای تکیه بر کلمات کلیدی آغاز کرد ، یک تغییر عمده برای غول جستجو از کلمات کلیدی به SEO متمرکز بر موضوع بود . در سال 2016 ، سوندار پیچای ، مدیرعامل گوگل اعلام کرد که از هر 5 درخواست در برنامه تلفن همراه و دستگاه های Android ، جستجوهای صوتی است. بر اساس این تحولات جدید ، اهمیت روزافزون موضوعات جستجو نشانه ای از کند شدن نشان نمی دهد.

نکته مهم در اینجا برای بازاریابان محتوا ؟ دیدگاه سنتی “کلمات کلیدی” در جستجو تغییر کرده است. در جایی که چند سال پیش شاید 10 تا 20 “کلمه کلیدی بزرگ” وجود داشت که برای رتبه بندی در یک موضوع مورد توجه قرار می گرفت ، اکنون صدها یا هزاران تنوع طولانی وجود دارد  که به طور منظم در یک موضوع جستجو شده و بر اساس مکان تغییر می کند. صرف تسلط بر چند کلمه دیگر برای تولید نتایج موفق کافی نیست.

استراتژی محتوا در سال 2021 و فراتر از آن

با توجه به پیشرفت هایی که در موتورهای جستجو و جستجوکنندگان در حال پیشرفت است ، باید در نحوه تعیین استراتژی محتوای بازاریابان تغییر ایجاد شود   – به ویژه هنگامی که بر جستجوی ارگانیک متمرکز شده اند.

روشی که ما در HubSpot با آن روبرو می شویم این است که در مقابل یک کلمه کلیدی خاص ، به دید خود در یک موضوع نگاه کنیم. با سازماندهی محتوا در خوشه های موضوعی به جای پستهای جدا از هم ، ما می توانیم حجم زیادی از ترافیک جستجو را در میان مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط افزایش دهیم. این همچنین به ما اجازه می دهد تا مارک خود را با چندین موضوع اصلی قابل تشخیص هماهنگ کنیم. پذیرش مدل خوشه موضوعی به ما این امکان را داده است که نحوه ایجاد و سازماندهی محتوای خود را کاملاً تغییر دهیم.

یک مثال عالی در مورد “فروشهای ورودی” است ، منطقه ای که ما به آن بسیار پرداخته ایم. می توانید از قسمت تکمیل خودکار گوگل مشاهده کنید که تعدادی پیوند بزرگ به HubSpot وجود دارد – با  روز فروش ورودی ،  صدور گواهینامه و  روش شناسی  سه مورد برتر است و همچنین ذکر مستقیم نام تجاری HubSpot.

ما موفق شده ایم مارک خود را با موضوعاتی که مستقیماً به پرسنل خریدار ما مرتبط است ، هماهنگ کنیم و در نتیجه این مدل خوشه موضوعی ، ما میلیون ها بازدید مرتبط از ویژگی های وب خود ایجاد می کنیم.

خوشه موضوعی چیست؟

فرض اساسی در ایجاد یک برنامه محتوای خوشه ای موضوعی این است که امکان پوشش عمیق تر در طیف وسیعی از زمینه های اصلی موضوعی را فراهم می کند ، در حالی که یک معماری اطلاعات کارآمد در این فرایند ایجاد می کند.

شما احتمالاً به این فکر می کنید: “اجرای این برنامه سخت به نظر می رسد؟ چگونه می توانم از این استراتژی برای بازاریابی محتوای خودم استفاده کنم؟ ” نگران نباشید ، به نظر می رسد پیچیده تر از آنچه هست.

به عبارت ساده تر ، یک صفحه ستون یک نمای کلی از یک موضوع خاص است. می توانید مانند یک خلاصه یا نقشه راه به آن فکر کنید. ما صفحات ستون را برای هر یک از مناطق اصلی تمرکز خود ایجاد کردیم. پیوند دادن به محتوای ستون ، محدوده ای از محتوا است که شامل موضوعات فرعی فرعی و خاص تری است که در غیر این صورت به عنوان محتوای خوشه ای شناخته می شود. هر صفحه موضوعی خوشه ای برای ستون بر ارائه جزئیات بیشتر برای یک کلمه کلیدی دم بلند مرتبط با موضوع اصلی تمرکز می کند. پیوند ستون به هر صفحه خوشه و هر صفحه خوشه به ستون با همان کلمه کلیدی پیوند داده شده باز می گردد.

مزیت این مدل ، علاوه بر سازماندهی معماری سایت شما ، این است که یک صفحه خوشه ای با عملکرد بالا می تواند رتبه جستجو را برای سایر صفحات مرتبط با یک ستون بالا ببرد.

خوشه موضوعی چیست؟

با تراز کردن مجموعه ای از صفحات وب به این ترتیب در گروه های موضوعی ، می توانید پیوند داخلی بین هر صفحه را به طور کارآمد مدیریت کنید ، رتبه جستجوی خود را افزایش دهید و همچنین تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان ارائه دهید.

موضوعات مرتبط  راهنمای کامل تدوین پرسونای مخاطب

ایجاد یک معماری اطلاعات جامد برای رتبه بندی خوب در جستجوی ارگانیک در یک حوزه موضوعی گسترده بسیار مهم است. ایجاد خوشه های بسیار متمرکز از محتوا با محوریت یک موضوع خاص نه تنها به حل آن کمک می کند ، بلکه شما را قادر می سازد تا بر ایجاد محتواهایی که مخاطبان هدف شما واقعاً به آن اهمیت می دهند تمرکز کنید. این بدان معناست که بازاریابی جستجوی شما کارآیی بالاتری دارد و زمان کمتری برای تولید محتوای تکراری که به پیشبرد اهداف جستجوی شما کمک نمی کند ، هدر می دهید.

روش معمول برای ایجاد یک خوشه موضوعی از محتوا ، که قبلاً توضیح دادیم ، با یک قطعه محتوا بزرگتر است که به طور گسترده موضوع اصلی را پوشش می دهد ، که در غیر این صورت به عنوان محتوای ستون شناخته می شود. در اینجا مثالی برای نشان دادن این مورد است:

در مثال بالا ، موضوع اصلی “روال تمرین” است. هر یک از موضوعات فرعی پیرامون بر شاخه خاصی از موضوع اصلی تمرکز می کند ، به عنوان مثال ، “روال تمرین برای ساختن عضلات لاغر”.

نقش محتوای ستون این است که موضوع اصلی را به طور گسترده پوشش دهد و در عین حال بازدیدکنندگان را به سرنخ (یا هدف تبدیل شما هر چه که باشد) تبدیل کند. سازمان خوشه ای همچنین به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوا دارای اطلاعات عمیق تری در مورد این موضوع است ، و به نوبه خود به صفحه ستون شما سطح بالاتری از قدرت در مورد موضوع را می دهد در حالی که از پیوند منظم جایگاه جستجوی بالاتری کسب می کند.

زیبایی این مدل این است که می توانید زمان بیشتری را صرف بهینه سازی محتوای ستون خود برای تبدیل و محتوای خوشه ای خود برای ترافیک کنید. در مقایسه با مدل سنتی بهینه سازی هر پست ، زمان زیادی صرفه جویی می شود. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که در هنگام ارسال سیگنال های مثبت به موتورهای جستجو با این معماری سایت ، تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید.

به عنوان مثال ، سازمان معمولی یک وبلاگ ممکن است مانند شکل زیر باشد ، با تعداد زیادی پست همپوشانی و تکراری در چند موضوع متمرکز:

یک وبلاگ که از خوشه های موضوعی استفاده می کند به این شکل است ، با چندین پست که همه آنها برای هر موضوع اصلی به صفحات ستون مربوطه خود پیوند داده شده اند:

یک مثال از محتوای ستونی که ما در HubSpot تولید کرده ایم ، ابزار ایجاد موضوع وبلاگ ما خواهد بود  .

این محتوای ستون هر ماه مقدار قابل توجهی از مشتریان جدید را به ارمغان می آورد و حجم قابل توجهی از ترافیک را به خود اختصاص می دهد. ابزارها به ویژه برای محتوای ستون به خوبی کار می کنند زیرا اغلب  محتوای همیشه سبز هستند  و زیاد به اشتراک گذاشته می شوند.

ما طیف وسیعی از محتواهای خوشه ای را ایجاد کرده ایم که به موضوعات فرعی ویژه مربوط می شوند. یک مثال از این مورد می تواند پست وبلاگ ما با عنوان ” چگونه در طول یک ساعت ارزش موضوعات مربوط به پست وبلاگ را در نظر بگیریم ” باشد ، که دارای پیوند داخلی به ابزار ایجاد موضوع وبلاگ است. برای الهام بیشتر ، این نمونه های صفحه ستون عالی را بررسی کنید.

این محتوا ترافیک را به محتوای ستون هدایت می کند و سیگنال های پیوند مثبت را در این فرآیند به موتورهای جستجو وارد می کند و هم دید جستجوی ارگانیک را افزایش می دهد و هم سرنخ های ایجاد شده از مجموعه موضوع کلی.

نحوه ایجاد طرح خوشه ای موضوعی

قبل از شروع به ایجاد خوشه های موضوعی جدید ، تعیین اینکه آیا این روش مناسب برای سایت شما است یا خیر. می توانید با پرسیدن سه سوال ساده که در نمودار زیر مشخص شده است ، به این موضوع پی ببرید.

  1. آیا موضوعی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید دارای حجم جستجوی کافی است تا ارزش وقت و تلاش را داشته باشد؟
  2. آیا از قبل محتوایی دارید که موضوع را پوشش می دهد؟ در این صورت ، بهتر است از آنچه دارید و پیوندهای داخلی اضافه کنید استفاده کنید.
  3. آیا موضوعی است که می خواهید به طور مفصل به آن بپردازید؟ اگر تا اینجا پیش رفته اید و پاسخ شما “بله” است ، می توانید خوشه موضوعی خود را ایجاد کنید.

وقتی صحبت از نگاشت خوشه های موضوعی می شود ، یک فرایند کلی وجود دارد که به خوبی کار می کند. برای ایجاد صفحه ستون خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. 5 تا 10 مشکل اصلی را که شخص خریدار شما دارد (از نظرسنجی ها ، مصاحبه ها و انجام تحقیقات ثانویه در جوامع آنلاین استفاده کنید) ترسیم کنید.
  2. هر یک از مشکلات را در موضوعات وسیع گروه بندی کنید.
  3. هر یک از موضوعات اصلی را با موضوعات فرعی با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی بسازید  .
  4. ایده های محتوا را که با هر یک از موضوعات اصلی و موضوعات فرعی مربوطه همسو هستند ترسیم کنید.
  5. هر ایده را با تحقیقات صنعتی و رقابتی تأیید کنید.
  6. ایجاد ، اندازه گیری و اصلاح کنید.

این یک مرور کلی ساده است اما باید به شما کمک کند تا ایده پردازی و تولید محتوا را در اولویت قرار دهید. پیروی از این فرایند به شما کمک می کند تا تقویم سرمقاله خود را برای مدل محتوای خوشه موضوع ایجاد کنید.

موضوعات مرتبط  استراتژی محتوا – قسمت پنجم

اما چگونه می توانید بفهمید که باید روی چه محتوا تمرکز کنید؟ اینجاست که   تحقیقات کلمات کلیدی مطرح می شود. تحقیقات کلمات کلیدی یک راه مفید برای تعیین محتوایی است که مخاطبان موردنظر شما در حال حاضر به دنبال آن هستند تا بتوانید به شیوه ای مناسب و تأثیرگذار برای آنها به آنها دسترسی پیدا کنید.

برای شروع ، لیستی از موضوعات گسترده ای که برای تجارت شما مهم است ایجاد کنید. سپس هر مبحث را با کلمات کلیدی بالقوه ای که فکر می کنید مخاطبان شما آنها را جستجو خواهند کرد ، پر کنید. بهتر است در این مرحله خود را ویرایش نکنید و تا جایی که فکر می کنید کلمات کلیدی بنویسید. به عنوان مثال ، اگر موضوع اصلی شما بازاریابی اینستاگرام است ، موضوعات فرعی شما ممکن است شامل حساب های تجاری Instagram ، زیرنویس های Instagram ، هشتگ های Instagram و تجزیه و تحلیل Instagram باشد.

پس از تهیه لیست خود ، این اصطلاحات را جستجو کنید یا از ابزاری مانند  Ubersuggest  برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط و اصطلاحاتی که ممکن است در ابتدا در لیست خود قرار ندهید ، استفاده کنید. مطمئن شوید ترکیبی از کلمات کلیدی دم بلند و دم کوتاه دارید.

اکنون که لیست کلمات کلیدی خود را نهایی کرده اید ، ببینید چگونه رقبای شما برای هر یک از آنها با استفاده از سرویسی مانند SEMRush رتبه بندی می شوند  . این به شما امکان می دهد شکاف هایی در استراتژی جستجوی آنها پیدا کنید و همچنین کلمات و عبارات مهمی را که در محتوای ستونی که ایجاد می کنید ، مورد توجه قرار دهید. پس از اتمام تمام مراحل ، از  فهرست کلید واژه های Google  یا  ابزار کلمات کلیدی HubSpot برای محدود کردن لیست کلمات کلیدی استفاده کنید.

پس از ایجاد موضوع اصلی و محتوای خوشه ای ، یک سند ردیابی ایجاد کنید تا محتوای موجود و استراتژی خوشه ای خود را پیگیری کنید. پیگیری اسناد می تواند به سازماندهی فرایند خوشه بندی شما کمک کند تا مطمئن شوید همه مطالب شما به درستی پیوند خورده است. برای مشتریان HubSpot ، می توانید خوشه بندی را با استفاده از ابزار استراتژی محتوای HubSpot خودکار  کنید .

چگونه می توان موفقیت خوشه موضوعی خود را اندازه گیری کرد

احتمالاً می پرسید “چگونه موفقیت یک محتوا را اندازه گیری کنم؟”

پاسخ به این سوال پیچیده است زیرا در بیشتر موارد ، ارزیابی موفقیت کمپین خود به صورت محتوا به محتوا ایده خوبی نیست. فقط نگاه کردن به موفقیت یک پست وبلاگ در بهترین مواقع دشوار است ، اما بیشتر اوقات ، تعریف موفقیت بسیار محدود است تا مزایای غیرمستقیم آن را در نظر بگیرد.

یک مثال خوب از این با محتوای بیشتر بر اساس نام تجاری است. در اینجا تمرکز بر ایجاد فروش یا حتی گرفتن آدرس ایمیل نیست ، بلکه می تواند در مورد ارتقاء نام تجاری ، جذب استعدادهای جدید ، یا حتی  کسب بک لینک  یا پوشش مطبوعات باشد.

اگر موفقیت صفحه ” داستان ما ” را بر اساس تعداد سرنخ هایی که ایجاد می کند ، قرار دهیم ، به نظر می رسد عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. با این حال ، این صفحه دارای بیش از 5،000 پیوند از وب سایت های خارجی است و حجم زیادی از بازدیدکنندگان احتمالی که به دنبال پیوستن به شرکت ما هستند ، دریافت می کند.

خوشبختانه ، این مشکل را می توان با ارزیابی موفقیت در سطح خوشه موضوعی حل کرد.

اندازه گیری کل مجموعه موضوع در برابر تمام معیارهای اصلی کسب و کار شما ، شما را قادر می سازد تا مزایای باقیمانده ناشی از محتوا را که با اهداف تبدیل مستقیم همخوانی ندارد ، لحاظ کنید. فرض کنید یکی از پست های وبلاگ شما مطالعه ای با مجموعه ای از داده های اصلی است که هزاران بک لینک دریافت می کند. اندازه گیری آن به صورت جداگانه دشوار است ، اما می تواند در سطح موضوعی انجام شود.

با استفاده از این چارچوب برای اندازه گیری ، می توانید موارد زیر را درک کنید:

  • کدام موضوعات در هدایت ترافیک به ویژگی های وب شما بهتر عمل می کنند؟
  • کدام موضوعات بیشترین امتیاز را برای شما کسب می کند؟
  • کدام موضوعات بیشترین درآمد را برای کسب و کار ایجاد می کند؟
  • کدام موضوعات بیشترین بک لینک/پوشش را کسب می کنند؟

موتورهای جستجو به دنبال مطالب شما نیستند ، مردم هستند

آنچه که همه اینها به دنبال آن هستند این است که اطمینان حاصل کنید که در واقع محتوایی را ایجاد می کنید که مردم می خواهند ببینند ، در مقابل محتوایی که به طور خاص برای موتورهای جستجو طراحی شده است. فراموش نکنید ، موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند. در بیشتر موارد ، آنها از شما نمی خواهند که یک کلمه کلیدی خاص را در کپی محتوای خود ذکر کنید تا متوجه شوید که مربوط است.

تغییر تمرکز بر ایجاد محتوا بر اساس کلمه کلیدی به کلمه کلیدی و حرکت به سمت داشتن موضوعات به شما کمک می کند تا محتوای بهتری ایجاد کنید ، دید خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و تجربه مثبت تری را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید.