کتاب آشوب بزرگ


دستیابی به راهکاری مناسب برای تقویت توان مقابله بنگاه ها با شرایط بحرانی نیازمند الگویی است که تمامی مدل های سنتی کسب و کار را به هم بریزد و زیررو کند.


در مقدمه این کتاب آشوب بزرگ به قلم مهندس مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران می خوانیم: این کتاب مدل های کسب و کار را زیرورو می کند و مرزهای میان صنعت و استراتژی های درهم و برهمی که سالهاست در کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته را از میان بر می دارد.

در بخش دیگری از این مقدمه آمده است: در گذشته تصور می کردیم کسب و کار اساسا به معنای فروش کالا و خدمات است، اما امروز شرکت ها در مدل های کسب و کار مشارکتی پیشرو هستند و هر کاری از اجاره کالا در یک بازه زمانی کوتاه مدت تا تنظیم سهام را انجام می دهند.

در واقع آشوب بزرگ به آن دسته از جامعه دست پیدا می کند که جنبه دست آموز دارند، همان بخش که زمانی تحصیل کرده ها و افراد ثروتمند در آن دورهم جمع می شدند تا از آن در برابر آنچه”توفان دائمی” می نامند، مراقبت کنند.

کتاب آشوب بزرگ در واقع ترجمه روانی است از مجموعه مقالات جدید مجله “اکونومیست” که حول تشریح ابعاد این الگوی جدید کسب و کار نوشته شده اند.
مترجم این کتاب معتقد است که دانستن ریشه های آشوب بزرگ در دنیای امروز بسیار مهم است، چراکه با رکود بزرگ و بحران های بزرگ اقتصادی همراه شده است. بحران های مالی اخیر در دنیای غرب، استانداردهای زندگی مردم را تغییر داده است و به زودی شیوه زندگی در سرتاسر دنیا را هم تغییر خواهد داد.

موضوعات مرتبط  کتاب 20 تغییر بزرگ تکنولوژی تا سال 2050

کتاب آشوب بزرگ  را مدیر ویراستاری مجله اکونومیست”آدریان وولدریج” نوشته که پیشتر در دفتر واشنگتن دی سی به عنوان دبیر تحریریه مشغول به کار بود و در ستون “لگزینگتون” یادداشت می نوشت.

او همچنین به عنوان گزارشگر بخش مدیریت و بخش بریتانیا برای اکونومیست فعالیت کرده است و از جمله کتب او می توان به “شرکت: تاریخچه مختصری از یک ایده انقلابی” ، ” خدا بازگشته است” و ” انقلاب چهارم: مسابقه جهانی برای تحول دولت” اشاره کرد.


دانلود کتاب آشوب بزرگ


دانلود دیگرابزارهای محتوای